Haber

BAŞKAN BOLAT HEDEFİMİZ YÜZDE 80 TRANSİT YOLCU ORANINI TERSİNE ÇEVİRMEK

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Türkiye Tanıtım Etkinlikleri ve THY’nin 90. kuruluş yıldönümü dolayısıyla Güney Kore’nin başkenti Seul ve Japonya’nın başkenti Tokyo’da basın mensupları ve sektörün önde gelen temsilcileriyle bir araya geldi. Bolat, uçakta gazetecilere yaptığı açıklamada, halen yüzde 80 seviyelerinde olan transit yolcu oranını tersine çevirmeyi hedeflediklerini söyledi.

THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Seul ve Japonya’da iki farklı otelde gerçekleştirilen tanıtım faaliyetleri öncesi uçakta kendisine eşlik eden bir grup gazeteciye açıklamalarda bulundu.

THY olarak halen yüzde 80 seviyelerinde olan transit yolcu oranını tersine çevirmeyi, dış hatlarda transit yolcu oranını yüzde 20-25’e indirmeyi, geri kalan kısmın ise ülkemize gelen yolculardan oluşmasını sağlamayı hedeflediklerini belirten Bolat, uçakta yaptığı açıklamada, şunları kaydetti:

TRANSİT YOLCULARIN ÜLKEMİZE KATKILARI YOKTUR

Birçok kişinin tatil ve dinlenme yaptığı bir dönemde Kore, Japonya ve Singapur’a gidiyoruz. Neden gidiyoruz? Çünkü bu uçağın yüzde 75’i yüzde 80’i transfer yolcu ve transit yolcu. Avrupa’nın birçok yerinden gelmiş ve ülkelerine gidiyor. Bunun ülkemize değil, Türk Hava Yolları’na da katkısı var. Hedefimiz bu yüzde 80’lik transit yolcuyu ters istikamete çevirmek; yani yüzde 20 – 25 – 30’u transitte olmalı, kalan yüzde 70’lik kısım ülkemize gelmelidir.

Talep bazında baktığımızda Kore’den Türkiye’ye gelen turist sayısı ilk defa 200 binlere çıktı. Daha sonra bu sayı geçen yıl Kore için 90 bin – 100 binlere çıktı. Japonya 200 bine kadar çıktı, bu yıl 30 binde kaldı. Yine milli geliri çok yüksek bir ülke olan Singapur’dan 30 bin turist geldi.

DENİZ, KUM, GÜNEŞ DEĞİL; KÜLTÜR VE TARİH

Çin’in de içinde bulunduğu bu üç ülkenin en önemli özelliği turistlerinin deniz, kum, güneş dediğimiz türden turist olmaması. Bu üç ülkenin en önemli özelliği, insanlarının kültür ve tarihe ilgi duymalarıdır. Buradan gelen turistlerin bu özelliği var.

İkincisi, buradan gelen turistler Türkiye’de 3 bin dolardan fazla para harcıyor. Geçen yıl 50 milyon turist Türkiye’ye geldi; 42 milyar dolar para bıraktı.

HEDEF 10 ÜLKE

Ancak şu anda 10 hedef ülke seçtik. Bu 10 ülkeden 10 milyon turist gelse her birinden 1 milyon ve 3 bin ortalama 30 milyar yani 10 milyon turist ve 30 milyar hedefimiz olmalı.

THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, bu 10 ülkeye ilişkin şu ifadeleri kullandı. Amerika’da şimdiden 2 milyon hedefimiz var. Kanada’yı dahil etmeye çalışıyoruz. Kanada aynı zamanda çok büyük bir ekonomidir. Bu ülkenin insanları uzaktan geldiği için bir haftadan az gelmiyor. Asya’da, Singapur, Kore, Japonya, Çin, Tayvan, Malezya, Endonezya. Avustralya’da da büyük bir potansiyel var.

SENİN DEĞİL TÜRKİYE DİYORUZ

Başkan Bolat, uçakta yaptığı açıklamaların devamında şunları söyledi:

İster Turizm Geliştirme Ajansımız olsun, ister Turizm Bakanlığımız olsun, bu konuyla ilgili çalışmalarımız var. Biz gelmeden birkaç gün önce bu üç ülkede televizyonlarda Türkiye reklamları çıktı. Buraya geldiğimizde Türk Hava Yolları’nı değil Türkiye’yi anlatmaya çalışıyoruz.

Şimdi hep konuştuğumuz bir şey vardı. Kore’nin yüzde 30’u Hristiyan; orası mantıklı ama üç kadim dinin müntesiplerinin, üç kadim dinin mensuplarının bir arada yaşadığı, üç kadim dinin mensuplarının kardeşçe yaşadığı bir coğrafya haline geldik.

Bunun hakkında konuşurduk. Gittiğimiz her yerde dünyada kardeşçe barış içinde yaşamanın örneğini vermek istiyorsanız Türkiye’ye gelin, Anadolu’ya gelin, buraları gezin dedik. Özellikle Diyarbakır’dan başlayarak Diyarbakır, Antakya, Mardin, Urfa, Kapadokya 7 kilise ile aynı çizgide; hakkında konuşuyorduk.

MEDENİYETİN KÖKÜ TÜRKİYE’DE BAŞLIYORDU

Şimdi bu yılın başından beri yeni bir şey uyguluyoruz. İnsanlar nereden geldiğini merak ediyor. Nesli nereden geldi, kökleri nerelerde… Bunu bilmiyoruz ama bildiğimiz çok önemli bir şey var ki o da şudur:

Medeniyetin kökü ve başlangıcı Türkiye’deydi, Stone Hills’de oldu. Göbeklitepe ile başlayan kısımlarla birlikte insanlık ve 12 bin yıl önce mağarada avlanan ve ‘vahşi’ olarak nitelendirdiğimiz insan, Şanlıurfa’da bir anda medeniyet kurmaya başlar.

TAŞ TEPELER ONARIMININ SPONSORLUĞUNU THY ALDI

Onu açıklamaya çalışıyoruz. İnsanlık ve medeniyet burada kurulmuştur. THY olarak bu Taştan Tepelerin restorasyonu ve halka açılması için sponsorluk aldık.

10 – 11 tepe noktası vardır; onları açacağız. İnsanlar buraya geldiklerinde yarım saat bakıp gidiyorlar. Burada 2 günlük, 3 günlük programlar oluşturmaya çalışıyoruz. Örneğin balonla yukarı çıkacak olan kişiler tüm alanı görecektir. Hava açıkken Nemrut Dağı göründü; Kalıntılar da görülüyordu. Yukarıya çıktığında Harran’ı görecek; Biliyorsunuz dünyanın ilk üniversitesi Harran’da kurulmuştur. Bundan sonra onları hızlı gelip gidilecek bir yerden ziyade 2 gün kalınacak bir yer haline getireceğiz.

BU YIL HEDEFİMİZ 18 MİLYAR DOLAR

THY olarak esasen Hizmet İhracatçıları Birliği çatısı altındayız. En değerli hizmet ihracat firmasıyız. 15.5 milyar dolar kazandık; Türkiye’de en çok kazandıran 5 firmayı toplarsanız bizim rakamımıza denk geliyor. İnşallah bu yıl hedefimiz 18 milyar dolar.

Service Export’taki arkadaşlar, orada yeni oteller inşa etmek için oldukça motive olmuş durumda. Bu yerleri iyileştireceğiz.

Artık Uzakdoğu, Uzak Batı, Amerika ve Türkiye’den gelen turist ve yolculara ücretsiz Şanlıurfa gidiş-dönüş bileti verelim diyoruz. Biliyorsunuz zaten molada otel veriyoruz; İstanbul’da 1 gün kalabilmek için.

YABANCI TURİSTLERE KÜLTÜR GEZİSİ ÜCRETSİZ BİLET PROJESİ

Aynı konseptte İstanbul’a gelen yolcu, ‘Kültürel kodlarınızı, kültürel genetiğinizi öğrenmek istiyorsanız biz mutlaka buraya gidelim, size bedava bilet vereceğiz’ diyecek. Bunun için gidiyoruz. Gidişimizin en kıymetli hedeflerinden biri; Yüzde 80 transit yolcu oranımızı çevirerek ülkemize gelmek ve bu insanların ülkeye katkısını artırmak.

THY’NİN 2033 HEDEFİ 56 MİLYAR DOLAR; EKOSİSTEM İLE 144 MİLYAR DOLAR

Bu da İstanbul ekonomisine katkı sağlıyor, Türkiye ekonomisine de katkı sağlıyor. 2033 yılında hedefimiz 56 milyar dolar civarında gelir getirmek; tek bir THY olarak. Bunu ekosistemle birlikte 144’e çıkarmayı planlıyoruz. Nedir bu ekosistem One, ona bağlı şirketler; iki, hizmet ihracatına katkısı; üç, bu şekilde yerel ekonomiye katkısı.

SEUL 20 YILDIR UÇUŞ AĞIMIZDA

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Türkiye Tanıtım Etkinlikleri’nin ilk durağı olan Güney Kore’nin başkenti Seul’de yaptığı konuşmada, “Türk Hava Yolları’nın düzenlediği Uzak Doğu turumuzun ilk durağı Seul. Kadim, modern, aynı zamanda hızlı ve yavaş bir şehir olan Seul’ün sadece Güney Kore ve Uzak Doğu’nun değil, dünyanın en keyifli şehirlerinden biri olarak kabul edildiğini biz de sizler kadar biliyoruz. Bu anlamda 20 yılı aşkın süredir uçuş ağımızda olan bu keyifli şehirde bu etkinliği düzenlemek bizleri mutlu ediyor. Seul ve Güney Kore’deki varlığımız çok eskilere dayanmaktadır. “26 yıl önce, yeni milenyumun ilk yılında bu şehre ilk defa uçtuk” ifadesini kullanmıştı.

Türkiye’nin tarihi, turistik ve kültürel mirasına vurgu yapan Bolat, “Biliyorsunuz Türk insanı, Güney Kore halkı gibi misafirperverliği ile tanınır ve biz de THY olarak ödüllü hizmet kalitemizde bu misafirperverlikten ilham alıyoruz.”

‘TÜRKİYE’Yİ DAHA ÇOK KEŞFEDİN, DÜNYANIZI GENİŞLETİN’

Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu THY, İstanbul merkez olmak üzere 421 uçaklık filosuyla 5 kıtada 129 ülkeye uçuyor. Aralık ayı itibariyle 130. ülke olarak Avustralya’ya uçmaya başlayacağız.

Şu anda Seul’e haftada 11 yolcu ve 2 kargo uçuşu gerçekleştiriyoruz. Yakın gelecekte Seul ve Güney Kore’deki iş birliğimizi artırmak için görüşmelerimizi sürdürüyoruz. THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, “THY olarak son 20 yılda çok hızlı büyüdük ve birçok ödüle layık görüldük” diyerek sözlerini “Türkiye’yi daha çok keşfedin, dünyanızı genişletin” sözleriyle bitirdi.

THY’NİN JAPONYA’DA 36. YILINDA

Seul’deki organizasyonun ardından etkinliğin ikinci durağı Japonya’nın başkenti Tokyo oldu. Bolat burada yaptığı konuşmada şunları söyledi:

Türkiye ile Japonya arasındaki dostluk çok eskilere dayanmaktadır. Ülkelerimizin ortasındaki coğrafi mesafe çok uzun olabilir ama iki halkın da gönülden birbirine çok yakın olduğunu biliyoruz. Japonya’da 36. yılını kutlayan THY, bu dönemde Türk ve Japon halklarını bir araya getirmenin gururunu yaşıyor. Ancak biz sadece yolcu ve yük taşımıyoruz. Tarih taşıyoruz, kültür taşıyoruz, medeniyet mirasımızı taşıyoruz. THY olarak kıtaları, ülkeleri ve insanları birbirine bağlayarak Türk insanının kültüründen ilham alan misafirperverliği ile yolcularımızı ağırlamaktan gurur duyuyoruz.

Bu yıl bizim için çok değerli yıldönümleri içeriyor. Bu yıl Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılı ve markamız THY’nin 90. yılı. Türkiye’ye seyahat eden bir Japon, Türklerin Japonlara çok düşkün olduğunu görmüş. 2024 yılında Türkiye ile Japonya arasında diplomatik ilişkilerin kurulmasının 100. yılını kutlayacağız. Ancak ülkelerimiz arasındaki ilişkiler ilk resmi ziyaretlerin yapıldığı 1880’li yıllara dayanmaktadır. Halklarımız arasında güçlü bağlar oluşturan Ertuğrul Fırkateyni’nin bu ziyareti ve ardından yaşanan trajik olaylar da hafızalarımızda güçlü bir şekilde yer almakta ve bağlarımızın güçlenmesine katkı sağlamaktadır.

JAPON HALKI KARDEŞLERİMİZİ ÜLKEMİZE DAVET EDİYORUZ

Son yıllarda Türkiye’ye gelen Japon ziyaretçi sayısı artsa da kültür ve turizm alanında daha yapılacak çok şey olduğuna inanıyoruz. Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı olarak, Türk-Japon bağlarını güçlendirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Japonya’yı kardeş ülke ve Uzakdoğu’da çok değerli bir merkez olarak görerek, Japonları kültürel ve tarihi birçok yeri ile ünlü ülkemize davet ediyoruz.

TÜRK MUTFAKLARINI YERİNDE TEST ETMEK EN İYİSİDİR

Türkiye genelinin yanı sıra Göbeklitepe, Karahantepe ve diğer yerleri de kapsayacak olan Taş Tepeler’in önemine vurgu yapan Bolat, THY’nin dünyaca ünlü Türk mutfağının en keyifli örneklerini yolculara sunduğunu söyledi.

Bolat, Ege’den Güneydoğu Anadolu bölgesine kadar kendi bölgelerinde Türk mutfağını tatmak için en iyisidir. Böylece ülkemizin çeşitliliğinin ve zenginliğinin tadını çıkarabilirsiniz.

STOPOVER PROGRAMI İLE ÜCRETSİZ KONAKLAMA

Bolat, Tokyo’da yaptığı konuşmanın son bölümünde THY’nin mola programına da değinerek, dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu THY’nin İstanbul merkez olmak üzere 5 kıtada 129 ülkeye hizmet verdiğini sözlerine ekledi. Bu yıl Aralık ayında ülke sayımızı 130’a çıkaracağız. Avustralya’ya da uçan 5 kıtaya uçan tek havayolu olacağız. Milyonlarca insan, İstanbul’u keşfetmek için aktarmalı uçuşlarında THY’yi tercih ediyor ve mola programımızla bu büyülü şehirde 2 geceye kadar kalabiliyorlar. İstanbul Havalimanı üzerinden ulaşım sağlayan yolcularımız için stopover programı ile 1 gün; İş yolcularının şehirde 2 gün ücretsiz konaklamalarını sağlıyoruz. Böylece şehrin tarihini ve kültürel hayatını keşfederek Türkiye’nin tadını çıkarma imkanı sağlıyoruz. söz konusu.

SEUL VE TOKYO BÜYÜKELÇİLERİMİZ DE KONUŞTULAR

THY’nin Türkiye Tanıtım Etkinlikleri’nin Güney Kore ve Japonya ayağında Türkiye’nin Seul Büyükelçisi Salih Murat Tamer ve Tokyo Büyükelçisi Korkut Güngen birer konuşma yaparken, Göbeklitepe Kazı Heyeti Başkanı Prof.

Seul ve Tokyo’da düzenlenen galalarda, davetliler arasında düzenlenen yarışmalarla Türkiye’nin ve yurtdışındaki çeşitli destinasyonlara uçak bileti ve tatil hediye edildi.

TAKSİM ÜÇLÜSÜ DİKKATLE İZLENDİ

Etkinliklerin her iki durağında da sahne alan Taksim Trio ekibi davetliler tarafından büyük beğeni topladı.

RAKAMLARLA THY’NİN ASYA – UZAKDOĞU OPERASYONLARI

THY’nin Asya-Uzak Doğu bölgesi uçuş ağı 22 ülkede 46 şehir ve 47 havalimanını kapsıyor.

Seul

THY ilk seferini 26 Mart 2000’de yaptı. Bugün Güney Kore’den Seul’e (ICN) haftada 11 sefer düzenliyor.

THY, pazardaki talebe bağlı olarak 2022 yaz dönemi başında haftalık sefer sayısını kademeli olarak 5’ten 11’e çıkardı.

TOKYO

THY, Ağustos 1989’da Japonya’nın başkenti Tokyo’daki Narita (NRT) havalimanlarına, Haziran 2006’da Osaka (KIX) havalimanlarına ve Mart 2020’de Haneda (HND) havalimanlarına seferlere başladı.

Tokyo Haneda frekansı haftada 7 iken, haftada 4 frekans olarak gerçekleştirilen Tokyo Narita (NRT) seferleri kış tarifesinde 5 frekansa çıkacak. Daha sonra 7 frekansa çıkarılması planlanıyor. THY’nin seferlerini ılımlı hale getirmek zorunda olduğu Osaka (KIX) seferleri, haftada 4 frekans olarak planlanacak ve 12 Aralık prestijiyle yeniden başlayacak.

DÜNYANIN EN ÇOK ÜLKELERİNE UÇAN HAVAYOLU THY

Son 10 yılda Türkiye’ye 16,7 milyon yerli yolcu taşıyan THY, 2012’de bu sayıyı 10 yılda 1,5 kat artırarak 2022’de 25,7 milyon yerli yolcu taşıdı.

THY, son 20 yılda bölgesel bir butik hava yolu olmaktan uzaklaşarak dünyanın çoğu ülkesine ve uluslararası destinasyona uçan bir hava yolu haline geldi.

Türk Hava Yolları bu yıl üst üste 6. kez Türkiye’nin en pahalı markası seçildi.

Bugün 119’u yeni nesil olmak üzere 397 yolcu uçağı ve alt markası AnadoluJet ile birlikte 24 kargo uçağı ile güçlü ve çağdaş bir filoya sahiptir.

Ülkemiz geçen yıl 46,3 milyar dolar olan turizm gelirini bu yıl 56 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu